Sökning: "zeithaml"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet zeithaml.
1. Teamwork makes the Theme work : A qualitative study on theming and performative labour as a differentiation strategy on SME Cafés in Sweden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Servicescape is a physical setting where the performance, delivery and consumption are exchanged within a service marketplace. It includes sensory components, such as the theme of the place that has a high impact on customer perceptions and purchasing decisions and providing them with extraordinary experiences (Pine and Gilmore, 1999; Zeithaml, Bitner and Gremler, 2009). LÄS MER
2. Första, andra, tredje. Såld! : En kvalitativ studie om hur e-service quality påverkar konsumenternas köpbeteenden inom nätauktioner
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Fenomenet med auktioner är inget nytt begrepp, utan man har i flera decennier använt sig av liknande tjänster och nätauktioner har haft en positiv utveckling i takt meddigitaliseringen. I en tid där fokus ligger på hållbarhet blir nätauktioner allt viktigare genom deras arbete med cirkulär ekonomi. LÄS MER
3. E-handel av livsmedel : En kvalitativ studie som undersöker hur e-service quality påverkar kundens köpbeteende
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Introduction: E-commerce has shown a large increase in the last years and constitutes a great portion of the market. This has led to a digital shift and more people choose to e-shop. This has affected the retail business, since there are new, more comfortable ways to buy your groceries. LÄS MER
4. Vad är service värt?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Vad är service värt? Seminariedatum: 2016-01-15 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Handledare: Magnus Lagnevik Syfte: Att undersöka sambandet mellan servicekvalitet och svenska flygresenärers vilja att betala en prispremie vid köp av flygresa. Metod: Med hjälp av kvantitativ metod och en deduktiv ansats där den kunskapsteoretiska ståndpunkten är positivistisk undersöks sambandet mellan servicekvalitet och prispremie. LÄS MER
5. A Discussion of Globalization Theories - Through International Consumer Perceptions
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Globalization has developed more and more within the business world as well as private life during the last decades. Globalization has influenced the way companies are conducting business and their approach towards the consumers which can have an influence on their way of purchasing. LÄS MER