Trageton i tiden. Våga släpp pennan och lägg fingrarna på tangentbordet

Detta är en C-uppsats från

Sammanfattning: Den genomförda studiens syfte var att få svar på hur pedagoger arbetar med Tragetons metod i dag jämfört medtidigare. Samt om de gjort några förändringar eller utvecklat nya idéer med metoden. Till sist om de ser någraför- eller nackdelar med metoden. Vi valde att göra kvalitativa intervjuer med två pedagoger som arbetar medTragetons metod, samt att vi observerade en årskurs tre där en av pedagogerna är klasslärare. Vi har även använtrelevant referenslitteratur för ämnet. Resultatet utifrån våra intervjuer och vår observation är att pedagogernaarbetar olika med Tragetons metod. De har lagt till egna moment till metoden. Ju mer verktyg man har inom läs-och skrivinlärningen som blivande pedagog, desto bättre är man utrustad för att möta alla elever i den svenskagrundskolan. Vi anser att Tragetons metod verkligen ligger i tiden. Hans metod har gett oss ytterligare ettredskap inför vår kommande yrkesroll. Våga släpp pennan och lägg fingrarna på tangentbordet. Det vill säga lyftin informations- och kommunikationsteknik (IKT) i skolans värld.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)