Att överföra kunskaper och erfarenheter från teori till praktik : En analys av utbildningar hos IVL Kunskap

Detta är en Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå från KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

Sammanfattning: Denna undersökande rapport redogör för implementering av kunskap från olika miljörelaterade utbildningar presenterade hos IVL Kunskap. Fokus i rapporten ligger på om transfer problematik utgör en faktor för huruvida deltagare själva menar att innehåll från utbildningar med för ett förändrat arbets sätt tillbaka på arbetsplatsen samt hur erhållen kunskap förmedlas vidare till kollegor. Resultatet är baserat på en intervjustudie av deltagare hos IVL Kunskapskurser. Resultatet av analysen visar på en bristfällig implementering i den faktiska verksamheten vilket belyser behovet av fortsatt arbete med hur kunskap kan överföras från teori till praktik.  

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)