CSR Kommunikation : En kvalitativ studie hur svenska hotell väljer att kommunicera CSR

Detta är en Kandidat-uppsats från Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

Sammanfattning: Syftet: Denna studie syftar på att söka en ökad förståelse kring hur svenska hotell arbetar med CSR samt vilka strategier hotellen tillämpar för att kommunicera ut sitt CSR arbete. Metod: För att kunna svara på syftet har valet gjorts att använda kvalitativa metod genom att intervjua åtta hotell som verkar i Sverige. Teoretiskt perspektiv: Denna studie har använt teorier som består av CSR som begrepp, för respektive nackdelar, kommunikationsstrategier, sociala medier, hållbar kommunikation  Resultat: Alla de intervjuade hotellen arbetar med CSR. De flesta hotellen ser inga större nackdelar med att kommunicera ut CSR. Vilket ansvar hotellen själva anser att de har varierar i stor utsträckning. Kommunikationen är till störst utsträckning envägskommunikation.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)