E-lojalitet för heminrednings- och möbelbranschen

Detta är en Kandidat-uppsats från Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

Sammanfattning: Syftet med denna studie är att ur ett konsumentperspektiv skapa en djupare förståelse för vilka företagsrelaterade faktorer som kan leda till kundlojalitet inom heminrednings- och möbelbranschen på internet. Vår uppsats teoretiska referensram grundar sig i teorier som består av modeller och begrepp knutna till lojalitet, kundnöjdhet, förtroende och engagemang.Uppsatsens empiri består av erhållna svar från tolv semistrukturerade intervjuer med respondenter i åldrarna 23-30 år. Vi har utifrån vårt teoretiska ramverk i samband med uppsatsens empiri kommit fram till att leveranstid, kundservice och produktinformation kan vara lojalitetsskapande faktorer för heminrednings- och möbelbranschen på internet för studiens deltagare

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)