Små hotell och deras arbete med sociala medier : En studie om kundcentrerad marknadsföring

Detta är en Kandidat-uppsats från Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

Sammanfattning: Sociala medier har medfört en revolutionerande förändring av människors livsstil och grundligt även förändrat hur affärsverksamheter samspelar med sina kunder. Numera spelar sociala medier en viktig roll när det gäller att vara konkurrenskraftig på marknaden. Genom sociala medier kan organisationer komma närmare sina kunder och skapa goda relationer. Denna studie undersöker hur små hotell i Stockholms län arbetar med marknadsföring via sociala medier med fokus på kundcentrering. Studien utgår från en kvalitativ ansats. De insamlade datamaterialet består av nio intervjuer med respondenter från olika hotell. Med hjälp av tidigare forskning har skribenterna tagit fram en teoretisk syntes vilken beskriver sju punkter som handlar om arbetet med kundcentrerad marknadsföring via sociala medier. Den teoretiska syntesen har varit till hjälp i analyseringen av empirin. Resultatet visar att små hotell kommit långt i arbetet med kundcentrering med hjälp av sociala medier. Det visade sig att hotellen tar god hänsyn till kunders feedback som också tillämpas inom verksamhetens utveckling. Resultatet visar även att de små hotellen ser fler möjligheter inom sociala medier som de skulle kunna utveckla och arbeta mer med. 

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)