Vem skapar förändring?

Detta är en Kandidat-uppsats från Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

Sammanfattning: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur samproduktion av en omprofilering sker inom varumärkesforum på sociala medier.Uppsatsen grundar sig i en kvalitativ forskningsstil och använder sig av en netnografisk studie av fallföretaget Oatlys varumärkesforum på sociala medier i kombination med en semistrukturerad telefonintervju med Sara Hansson, ansvarig för sociala medier på fallföretaget Oatly. Litteratur och teorier kring omprofilering, varumärkesbyggande, samproduktion samt sociala mediestrategier har grundligt undersökts. Slutsatser har dragits att en omprofilering samproduceras när organisationer arbetar med strategier för kommunikation på sociala medier och strävar efter att vara transparent mot sina följare. Organisationer kan genom en förståelse av sina egna följares intressen och värderingar skapa ett strategiskt sätt att kommunicera på sina varumärkesforum för att skapa engagemang och därmed samproduktion.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)