We all have a role to play : En studie om CSR, kommunikation och varumärke.
Sammanfattning: Problemformulering: Kan CSR stärka varumärket inom branschen för kläder och skor och på vilka sätt kan företag nå ut med tydlig information om sitt CSR- arbete till konsumenten? Syfte: Uppsatsen syfte är att skapa en förståelse kring CSR inom området för kläder och skor samt klargöra de möjligheter som finns att förmedla ut ett företags ansvarstagande. Det här gör vi genom att analysera och utreda: På vilket sätt företag inom detaljhandeln arbetar med Corporate Social Responsibility samt hur företag upplever kundens intresse inom området. Hur företag kommunicerar sitt CSR-arbete ut mot kund. Den påverkan CSR kan ha på ett företags varumärke. Metod: Uppsatsen har grundats på en kvalitativ forskningsmetod, tillvägagångssättet har formats genom en abduktiv ansats. För att skapa en djup förståelse har vi haft sju semi-strukturerade intervjuer med respondenter som har kunskap inom områdena för CSR, kommunikation och varumärken. Slutssats: Uppsatsen tyder på att det är av stor vikt att företag arbetar med CSR samt att de kommunicerar detta till kunden. Vidare har det framkommit att kommunikation bör ske där kunden befinner sig. Dessutom har det visat sig att varumärket stärks genom att företag arbetar med hållbarhet.
HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)