Kreativ svacka ur en grafiskdesigners perspektiv

Detta är en Kandidat-uppsats från Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

Sammanfattning: En definition av kreativitet kan beskrivas som en förmåga att hitta lösningar påproblem som inte ännu har en färdig lösning. Att tillhandahålla en förmåga äratt veta hur du går tillväga och en sådan går att utveckla, öva in och träna upp,det gäller bara att veta hur. Ett problem dyker som oftast upp när en processredan är igång och i ett tillstånd av ovetskap kan det kännas som att ingenlösning duger. En grafisk designer är beroende av sitt kreativa tänkande ochutan det skulle dess arbete inte fungera. Frågan är då hur en grafisk designer tarsig ur en kreativ svacka, när förmågan av att finna en lösning inte är tillräckligoch då kreativiteten känns som bortblåst? Hur går man tillväga och finns detnågra generella metoder att anamma? Detta är frågor som besvarats i mitt arbeteutifrån insamlad fakta. Intervjuerna och analyserna som utförts ligger till grundför resultatet och presenteras här i form av 6 olika teman: Träna, Tid, Paus,Hjälp, Kämpa och Självkännedom.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)