Vad säger forskningen om användandet av digitala verktyg i religionsundervisning?

Detta är en Uppsats för yrkesexamina på grundnivå från Malmö universitet/Lärande och samhälle

Sammanfattning: Syftet med denna kvalitativa studie är att ta reda på vad forskningen säger om användandet av digitala verktyg i religionsundervisning. För att hitta relevanta artiklar till vår kunskapsöversikt, valde vi att använda oss av relevanta sökord i tre olika databaser. Vi har i vår undersökningsprocess valt att använda oss av både svenska och engelska sökord för att få en så stor och bred sökning som möjligt. Vår forskningsöversikt visar att det finns både tydliga och väl motiverade argument både för och emot användandet av digitala verktyg i religionsundervisning. Forskningen menar på att digitala verktyg ofta är elevnära och engagerande. Det är dock viktigt att som lärare se till att tekniken används på ett ansvarsfullt och lärorikt sätt.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)