Vad behövs för att fungera? - En studie om förutsättningar på Sparbanken Skånes HR-avdelning

Detta är en Kandidat-uppsats från Lunds universitet/Pedagogik

Sammanfattning: Denna kandidatuppsats kartlägger med hjälp av en kvalitativ intervjustudie vilka förutsättningar HR-avdelningen på Sparbankens Skåne anser som väsentliga för deras möjlighet till att fungera väl. Studien har genomförts med hjälp av ett hermeneutiskt perspektiv och en abduktiv ansats. Med hjälp av fem semistrukturerade intervjuer samlades empiriskdata in för att sedan analyseras med hjälp utav kodning. Resultatet visade på ett starkt samband mellan de organisatoriska, gruppdynamiska och individuella faktorerna som vi valt att ta upp och funktionaliteten på avdelningen. Däribland tillskrivs en god organisationsstruktur och kultur, högt förtroende, tydlig kommunikation, rätt kompetens och motivation som några av de viktiga komponenterna som skapar en välfungerande HR-avdelning.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)