Max – den gröna trenden : En receptionsanalys av konsumenters uppfattning av Max hållbarhetskampanj Greenfamiljen
Sammanfattning: Syfte och frågeställningar: Studiens syfte är att undersöka på vilket sätt 20–25-åringar respektive 40–50-åringar uppfattar Max hållbarhetskampanj Greenfamiljen. Vidare undersöker studien hur respektive åldersgrupp resonerar kring Max hållbarhetskampanj på Facebook och Instagram. Studien undersöker även vilka CSR-strategier Max hållbarhetskampanj förhåller sig till på sociala medier. - Hur kan Max hållbarhetskampanj Greenfamiljen förstås utifrån de tre CSR-strategierna? - På vilket sätt resonerar konsumenterna kring Max hållbarhetskampanj? - Hur kan konsumenternas resonemang förklaras utifrån encoding/decoding perspektivet? - Hur kan konsumenters uppfattning förklaras utifrån de teoretiska begreppen ålder och livsstil? Metod och material: En receptionsanalys i form av två semistrukturerade fokusgruppsintervjuer. Huvudresultat: Det fanns en låg förkunskap om Max hållbarhetskampanj Greenfamiljen i båda fokusgrupperna. 40–50-åringarna förhöll sig kritiska till Max hållbarhetskampanj, medan 20–25-åringarna hade en positiv inställning.
HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)