KUNDVÄRDE INOM TJÄNSTEFÖRETAG : En studie som belyser likheter och skillnader inom kundvärde utifrån kunds och företagsperspektiv

Detta är en Kandidat-uppsats från Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

Sammanfattning: Uppsatsens titel: Kundvärde inom tjänsteföretag – En studie som belyser likheter och skillnader inom kundvärde utifrån kunds och företags perspektiv  Datum: 8 Jan 2016  Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 högskolepoäng  Instution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola  Författare: Melda Duru & Shehla Mohammad  Titel: Kundvärde utifrån kundens och företagets perspektiv  Handledare: Magnus Linderström  Nyckelord: Tjänstemarknad, kundvärde, kundlojalitet, illojalitet, kundorientering, marknadsmix.  Frågeställning: Hur skiljer sig kundvärdet mellan en advokatbyrå och en mäklarbyrå?  Vilka är likheterna och olikheterna?  Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka likheter och olikheter det finns på kundvärde mellan en advokatbyrå samt en mäklarbyrå. För att kunna få svar på detta kommer uppsatsförfattarna även att undersöka vad som ger kundvärde för kunden utifrån kundens och företagets perspektiv.  Metod: Material samlades in genom att söka på olika begrepp som redovisas i teoriavsnittet. Kurslitteraturer samt högskolans databas var två viktiga verktyg som uppsatsförfattarna arbetat med för att samla in teorier. Vidare kontaktades respondenterna och därefter genomfördes totalt åtta intervjuer som redovisas i bilagan. Åtta intervjuer, varv två med respondenterna och två kompletterande intervjuer med respondenterna samt fyra med kunderna.   Slutsats: Det finns både likheter och olikheter på kundvärde inom advokat samt mäklarbyrån. 

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)