Konsten att göra digitalt socialt till normalt : En undersökning med mål att presentera ett nytt verktyg för sociala medier på TV4

Detta är en Kandidat-uppsats från Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

Sammanfattning: TV4-Gruppen är en av Sveriges största medieföretag som på kort tid upplevt betydande strukturella förändringar för att kunna anpassa sig efter den pågående digitaliserade marknaden.  I takt med den digitala transformationen har användares beteenden och behov förändrats, något som därmed ökat kravet på närvaron på sociala medier. Idag är TV4-Gruppen oerhört aktiva på olika sociala plattformar och når en bred publik med sina över 30 olika sociala kanaler. Bristen av ett verktyg som enar publicering, moderering och analysering av data, gör det emellertid svårt att kunna utnyttja alla resurser som finns tillgängliga. Denna undersökning syftar till att finna och presentera ett verktyg för sociala medier som möter TV4-Gruppens behov vad gäller tekniska lösningar, men som även kan underlätta och förbättra interna arbetsprocesser över alla kanaler och därmed säkra den digitala affären. Genom att kartlägga ett antal leverantörer baserat på en tidigare genomförd kravspecifikation, samt en mer detaljerad undersökning i form av en poängmatris där två av leverantörerna jämförts, Spredfast och Sprinklr, kunde resultaten konstatera att Sprinklr är det mest lämpade verktyget som kan uppfylla företagets krav, behov och önskemål.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)