En studie om hur Buzz marknadsföring påverkar konsumenters attityd.

Detta är en Kandidat-uppsats från Malmö universitet/Teknik och samhälle

Författare: Maria Ventura; [2018]

Nyckelord: Buzz; Buzzador; Buzz Marketing;

Sammanfattning: Denna uppsats handlar om kundens attityd gentemot Buzz marknadsföring. Här analyseras vilken attityd som individen har kring köpt marknadsföring och vad deras reaktion är kring detta. Vad är egentligen folks tillit till denna typ av marknadsföring och varför har de den uppfattningen. Samtidigt förklaras var i skillnaden ligger mellan Buzz marknadsföring och Word of mouth. Studien kommer även att fördjupa sig i företaget Buzzador AB som använder sig av Buzz marknadsföring och förklara vad företaget gör och hur de arbetar. Studiens resultat visar att konsumenterna reagerar både negativ och positiv. Detta beror på att individer är skeptiska över Buzz marknadsföring men samtidigt tycket de att det är ett bra sätt att skapa markanföring på och att synas som företag. Konsumenterna tycker det är positiv med Buzz marknadsföring eftersom det skapar en kännedom om företaget, vilken är målet med denna typ av marknadsföring. Det negativa är att konsumenten inte vet om marknadsföringen är äkta. Det vill säga om personen som talar om produkten gillar den eller bara gör det för pengarna.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)