Lågsvavlig fartygsdrift : Permanent drift med MGO på två-takts fartygsdieslar.

Detta är en M1-uppsats från Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ); Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)

Sammanfattning:

Undersokningen omfattar problem som kan uppsta vid permanentdrift pa MGO i

tvatakts-fartygsdieslar som tidigare har opererats pa HFO. Undersokningen ar utford

med hjalp av intervjuer samt en litteraturstudie.

Den overgripande slutsatsen ar att det ar fullt mojligt med drift pa MGO, det kraver

dock en del anpassningar av systemen. Det enskilt storsta problemet ar den laga

viskositeten. Kan inte viskositeten hallas tillrackligt hog sa kommer problem med okat

slitage pa bland annat branslepumpar att uppsta. Det kan aven forekomma drifts- och

startproblem.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)