Att samverka med musik som medel

Detta är en Uppsats för yrkesexamina på grundnivå från Musikhögskolan Ingesund

Författare: Frida Svensson; [2012]

Nyckelord: FMT; Samverkan; Funktionsinriktad MusikTerapi; Autism; ADHD;

Sammanfattning: I detta examensarbete beskriver jag FMT-metoden, Funktionsinriktad MusikTerapi. Fokus ligger på att undersöka hur man med musik som medel kan utveckla en samverkan genom att arbeta med denna metod. Jag beskriver i två fallbeskrivningar hur jag har arbetat med FMT-metoden med två personer, den ena med diagnosen autism och den andra med diagnosen ADHD.   Min slutsats är att man kan arbeta med FMT-metoden för att utveckla en samverkan genom en tydlig struktur där man samspelar med varandra i en ickeverbal kommunikation med musik som medel.  

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)