Partnering - Kundnytta i fokus

Detta är en M1-uppsats från KTH/Byggteknik och design

Sammanfattning: Då litteraturen och forskningen är begränsad inom ämnet kundnytta i partneringprojekt, väcktes intresset att genomföra en empirisk studie om ämnet. Det har inte visat sig vara lämpligt att genomföra detta mot en specifik fråga eller ett problem då den befintliga informationen behandlar teori och tillämpningar av partnering, inte kundnytta. Med hänsyn till ovanstående problematik syftar denna uppsats till att beskriva hur olika parter, kopplade till partneringverksamhet i Sverige, upplever vilka arbetssätt och faktorer som maximerar kundnyttan i ett partneringprojekt. En kvalitativ metod där sex personer intervjuades, kopplade till partneringverksamhet i Sverige. Intervjuerna är semistrukturerade och anpassade till varje enskilt intervjuobjekt. De viktigaste slutsatserna som besvarar syftet är:  Förstå kundens affär  Välj ersättningsform baserat på grundlagt tillit och projekttyp  Alla parters samlade kunskaper ger rätt förutsättningar för beställaren att fatta rätt beslut  Avsaknad av gemensamma välutvecklade digitala hjälpmedel  Ta beslut i rätt tid  Referensytor och egenslutkontroller istället för besiktningsman

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)