Framgångsfaktorer vid implementering av Enterprise Content Management
Sammanfattning: Enterprise Content Managment (ECM) är ett relativt nytt forskningsområde som fortfarande saknar vetenskaplig forskning (Alalwan & Weistroffer, 2012). Det finns ett uttryckt behov av att veta hur ECM system kan implementeras effektivt i verksamheter och detta har lett till att forskningsfrågan ” Vilka framgångsfaktorer finns vid implementering av Enterprise Content Management (ECM) system?” har formulerats. Genom en kvalitativ metodansats genomsöks tidigare publicerad litteratur som behandlar fältstudier för implementering av ECM system. I analyskapitlet presenteras två tabeller med de identifierade framgångsfaktorerna. Dessa har delats upp i två kategorier, organisatoriska och tekniska framgångsfaktorer, som kan resultera i en lyckad implementering av ECM system. Slutligen förs en diskussion som reflekterar över resultatet, vilka konsekvenser som framkommit från denna studie och var framtida forskning fortfarande behövs.
HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)