Kunskapsbanken: en kvantitativ studie om vilka faktorer som påverkar lärande och motivation till en specifik utbildning

Detta är en Kandidat-uppsats från Lunds universitet/Pedagogik

Sammanfattning: Denna undersökning har gjorts på en bank i södra Sverige under hösten 2013 med anledning av en nyligen genomförd utbildningsinsats. Utbildningen har oavkortat genomförts i grupp och syftar till att ge medarbetare en ökad kunskap i personlig försäljning. Studien ämnar studera om faktorerna motivation, feedback, reflektion samt lärande i grupp påverkar hur lärorik en utbildning uppfattats av 23 medarbetare inom bankväsendet. Den syftar även till att undersöka om antal år i en organisation, tidigare utbildningsbakgrund och att ha förväntningar och mål som är viktiga för individen att uppnå påverkar motivationen till utbildningen. Detta har gjorts genom en enkätundersökning där samtliga 23 medarbetare svarat. Denna kvantitativa studie visar på att framförallt feedback, reflektion och att lära i grupp har haft en positiv påverkan på hur lärorik utbildningen uppfattats. Den visar även att ha mål som viktiga för individen att uppnå har bidragit till att medarbetarna känt sig motiverade till utbildningen.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)