Vad gör du egentligen på jobbet? : En studie om anställdas utförande av privata angelägenheter

Detta är en Kandidat-uppsats från Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

Sammanfattning: Att ägna sig åt icke arbetsrelaterade sysslor på arbetsplatsen är relativt vanligt. Dessa sysslor är svåra att definiera eftersom det är vardagliga och ofta något den anställde gör av rutin. Ämnet är även relativt nytt och outforskat vilket gör att vi skapat en frågeställning som lyder: § Varför ägnar sig anställda åt privata angelägenheter på arbetstid? § Vad har den administrativa chefen för syn på ämnet privata angelägenheter? § Vad har anställda för syn på ämnet privata angelägenheter? § Stämmer den administrativa chefens och de anställdas syn överens? Syftet med vår undersökning är att med hjälp av frågeställningen bidra till en utvecklad förståelse för ämnet som är privata angelägenheter. Vidare ämnar vi att diskutera en högt uppsatt administrativ chefs roll samt förhållningssätt till fenomenet. Forskning visar på att den största delen av anställda ägnar sig åt privata angelägenheter, vilket vi menar är intressant eftersom det som sagt finns en svårighet i att definiera vad dessa faktiskt är.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)