Sökning: ": Community dance"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden : Community dance.

  1. 1. Gender, Drugs and Techno music: Investigation of the motivation of drug consumption among raving communities in Skåne region

    Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate School; Lunds universitet/Socialhögskolan; Lunds universitet/Master of Science in Social Studies of Gender

    Författare :Iryna Yankovska; [2019]
    Nyckelord :drug consumption; rave; techno music; gender; ecological system analysis; patterns of drug use; drug policy; Social Sciences;

    Sammanfattning : Rave parties are referring to legal, illegal and semi-legal dance parties organized in various venues with the main focus on electronic dance music (EDM) performed by the DJ. These types of parties are typically described through strong community ties, which form the rave culture, and demolition of hierarchal structures among the participants, which allows the transgressive force to exist in this particular context. LÄS MER

  2. 2. Inkludering av nyanlända elever i idrottsundervisning i skolan : En kvalitativ studie om lärare i idrott och hälsas erfarenhet av arbete med inkludering

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Gustav Skans; [2019]
    Nyckelord :Nyanlända; inkludering; lärares erfarenheter; idrott och hälsa; skolan;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte och frågeställningar: Syftet med studien var att undersöka lärares erfarenheter av nyanlända elever i ämnet idrott och hälsa och lärares kunskaper om inkludering.   Två frågeställningar som studien undersökte var: 1. LÄS MER

  3. 3. Materialitetens betydelse i Kulturskolans dansundervisning.

    Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogik

    Författare :Petra Hultenius; [2019]
    Nyckelord :Dance education; Community School of Arts; posthumanism; Dansundervisning; kulturskolor; posthumanism;

    Sammanfattning : This is a study that looks at the teaching process of making a dance show within the Community School of Arts from a posthumanist perspective. How does the matter the students meet and the dance teacher uses make a difference? My interest in this question came to grow from my dance related work in a pre-school context where matter is given importance in relation to how children gets possibilities to experience and learn. LÄS MER

  4. 4. Upplevelser av dans hos personer med ryggmärgsskada - ett bio-psyko-socialt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Fysioterapi; Uppsala universitet/Fysioterapi

    Författare :Hanna Barck; Sebastian Estrada Hidalgo; [2018]
    Nyckelord :dance – spinal cord injury – qualitative – bio-psycho-social – physiotherapy – wheelchair dancing;

    Sammanfattning : Bakgrund: Inom fysioterapin ser man på individen utifrån ett bio-psyko-socialt perspektiv. ”International Classification of Function, Disability and Health” (ICF) är ett ramverk för att mäta hälsa ur ett bio-psyko-socialt perspektiv. Kunskapen om hur dans som fysisk aktivitet påverkat personer med ryggmärgsskada är bristfällig. LÄS MER

  5. 5. Defining circumstances/spaces/activities for dance: : within my MA in Choreography 2016-2018 at Doch, Stockholm

    Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för dans

    Författare :Tamara Alegre; [2018]
    Nyckelord :Koreografi; Dans;

    Sammanfattning : Within the frame of an MA, we know from the start that there will be a specific ending; we call it final project, degree project or final presentation and this essay is meant to accompany the journey of the degree project. In my case, I want to mention and reflect upon that for me the MA has been a framework for developing and experiencing different types of projects. LÄS MER