Sökning: " marketing-gender differences"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden marketing-gender differences.
1. Vad skiljer sig i uppfattningen gällande gift promotions mellan män och kvinnor? : - En studie kring likheter och skillnader mellan könen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Vad skiljer sig i uppfattningen gällande gift promotions mellan män och kvinnor?- En studie kring likheter och skillnader mellan könen Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Florence Aarskog och Ylva Österberg Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022-juni Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka vad det finns för likheter och skillnader gällande uppfattningen av gift promotions mellan män och kvinnor. Studien förväntas svara på vad för orsaker som kan ligga till grund för dessa uppfattningar och hur dessa kan skilja sig åt. LÄS MER
2. Sociala medier och musikfestivaler : En kvantitativ och jämförande studie om skillnaden mellan män och kvinnors användande av musikfestivaler's konton på sociala medier sett från ett marknadsföringsperspektiv
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Titel: Sociala medier och musikfestivaler - En kvantitativ och jämförande studie om skillnaden mellan män och kvinnors användande av musikfestivaler`s konton på sociala medier sett från ett marknadsföringsperspektiv. Författare: Jenny Claurentzius, Fanny Malmborg och Sofie Svedin Handledare: Thomas Michel Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola Kurs: Kandidatarbete i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Syfte: Att öka förståelsen för de skillnader som finns mellan män och kvinnors användande av de konton som musikfestivaler innehar på sociala medier. LÄS MER