Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. La grammaire et sa place dans l’enseignement du français langue étrangère à l’école suédoise

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Roxana Bitar; [2022]
    Nyckelord :teaching French as a Foreign Language; grammar; methods; manuals; Enseignement du FLE; grammaire; méthode; manuels;

    Sammanfattning : Cette étude porte sur l'importance et le statut de la grammaire dans l'enseignement du français langue étrangère à l’école obligatoire suédoise, ainsi que sur les méthodes utilisées dans cet enseignement. À travers des entretiens semi-structurés avec des enseignants de différentes régions et écoles, nous pouvons tirer une conclusion générale sur les attitudes des enseignants vis-à-vis duchoix des méthodes d'enseignement de la grammaire. LÄS MER

  2. 2. Det franska skolsystemet vs. Det svenska skolsystemet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna Nilsson; [2009]
    Nyckelord :«en skola för alla»; «elitism»; läroplan; attityder; värderingar; kunskap; pedagogik; «une école pour tous»; «élitisme»; programme d’enseignement; attitudes; estimations; connaissance; pédagogie;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att utifrån ett lärarperspektiv försöka tydliggöra några värderingar och attityder som finns i Frankrikes och Sveriges läroplaner. Jag undersöker vilken kunskapssyn läraren, lärarstudenten och läroplanerna ger uttryck för i respektive land, vad läroplanen säger om kunskap, mål, riktlinjer och arbetsmetoder, samt hur lärarstudenten och läraren ställer sig till detta. LÄS MER