Sökning: "Ärlighet relation"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden Ärlighet relation.

  1. 1. "Hur gör du ett LVU respektfullt?" : Fyra socialsekreterares upplevelser om att skapa en relation och erbjuda stöd till föräldrar vars barn blivit placerade i samhällsvård.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Annika Bäckström; Elvira Ekelund; [2023]
    Nyckelord :LVU; föräldrar; socialsekreterare; stödinsats; relation; skam;

    Sammanfattning : När samhället omhändertar ett barn är det omöjligt att undgå ett mycket starktmyndighetsingripande. Denna uppsats belyser socialsekreterares upplevelser av att arbeta medföräldrarna till ett barn som blivit placerat i samhällsvård. LÄS MER

  2. 2. Att leda under krig i en digital tidsepok : en kvalitativ textanalys av Volodymyr Zelenskyjs självframställning på Instagram

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Hanna Dalborg; Tilda Thorsson; [2023]
    Nyckelord :Volodymyr Zelenskyj; Instagram; politiskt ledarskap; politisk retorik; kvalitativ textanalys; Social Sciences;

    Sammanfattning : B-uppsatsen är författad av Tilda Thorsson och Hanna Dalborg i ämnet medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen kommunikation och medier vid Lunds universitet. Uppsatsens titel är “Att leda under krig i en digital tidsepok”. I en tidsepok av digitala medier krävs ett nytt sorts ledarskap online. LÄS MER

  3. 3. Konsumenters uppfattning om äkthet inom influencers reklam på Instagram : En kvalitativ studie om konsumenters upplevelser av autenticitet inom influencers reklam

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Leen Jumaa; Pahyam Ali; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; Authenticity; Advertising; Electronic Word-of-Mouth; Consumers trust; Influencer marketing; Autenticitet; Reklam; Elektronisk Word-of-Mouth; Konsumenternas förtroende;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit dynamiskt runt om i världen, det utvecklas ständigt och tar nya varianter. Den digitala utvecklingen har lett till övergången från massmarknadsföring till en alltmer trendig influencer marketing. LÄS MER

  4. 4. Vad önskar kvinnor och män hos en idealpartner? - En studie om betydelsen av personliga värderingar och intressen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Jenny Düring; Miriam Perup; [2022]
    Nyckelord :attraction; interests; personal values; similarity; gender; attraktion; personliga värderingar; intressen; likhet; genus; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen avsåg att undersöka 1) vilka egenskaper respondenterna rapporterade som viktiga hos en idealpartner, 2) om det fanns skillnader i till vilken grad kvinnor och män matchade en idealpartners egenskaper med sina egna egenskaper och 3) hur viktigt det var för kvinnor respektive män att deras idealpartner delade liknande egenskaper. 211 deltagare (154 kvinnor, 56 män, 1 genderqueer) deltog i en enkätstudie om hur egenskaper (2: personliga värderingar, intressen) spelar in i valet av en idealpartner. LÄS MER

  5. 5. Skolkuratorers upplevelser av att vara ett stöd för barn som upplevt våld i hemmet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälle

    Författare :Rebecca Jozic; Madeleine Ytterstedt; [2022]
    Nyckelord :Våld i hemmet; våld i nära relation; skolkurator; skolkuratorers perspektiv; barns utsatthet; delaktighet ;

    Sammanfattning : Barn som upplever våld i hemmet ses som ett samhällsproblem då det kan leda till negativa konsekvenser för både individ och samhälle. Det uppges finnas ett stort mörkertal kring barn som utsätts för våld i hemmet. LÄS MER