Sökning: "Åge Eriksson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Åge Eriksson.

  1. 1. Gråzoner inom fastighetsmäklarbranschen : en studie om vad som anses etiskt ur ett kundperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Maximilian Eriksson; Elias Swartswe; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: Gray areas in the real estate brokerage industry - a study of what is considered ethical from a customer perspective. Level: Bachelor's degree in business administration Authors: Maximilian Eriksson and Elias Swartswe Supervisor: Lars-Johan Åge Date: 2023 – May Aim: The aim of this study is to examine the gray area between practices in the real estate profession that are legal versus illegal, yet perceived as unethical versus ethical by clients. LÄS MER

  2. 2. Transfer of training - En studie av överföringsprocessen av säljträning med avseende på motivation och målsättning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Therese Eriksson; Lovisa Söderlund; [2014]
    Nyckelord :Transfer of training; Motivation to transfer; Goal-setting.;

    Sammanfattning : Titel: Transfer of training – en studie av överföringsprocessen av säljträning med avseende på motivation och målsättning. Författare: Therése Eriksson & Lovisa Söderlund Uppsatsnivå: Examensarbete i Företagsekonomi för kandidatexamen, 180 hp VT-14 Handledare: Lars-Johan Åge, Jonas Molin & Jens Eklinder Frick Datum: 2014-05 Syfte: Vi vill undersöka om och hur säljares målsättningar påverkar säljare att ta till sig säljträning och omsätta den i praktiken. LÄS MER

  3. 3. Exponera mera : marknadsföringsknep i livsmedelsbutik

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Therese Eriksson; Madelene Olofsson; [2011]
    Nyckelord :Marknadsföring; livsmedelsbutik; exponeringsformer; marknadsföringsmixen;

    Sammanfattning : Titel: Exponera mera – marknadsföringsknep i livsmedelsbutik Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Therese Eriksson och Madelene Olofsson Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2011-01 Syfte: Syftet med studien är att se hur butiker inom dagligvaruhandeln exponerar sina varor och om det skiljer sig mellan små och stora butiker. Metod: Undersökningen är en kvalitativ studie och de företag som undersökts är livsmedelsbutiker i olika storlekar. LÄS MER