Sökning: "Åhlens marknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden Åhlens marknadsföring.

  1. 6. Affärsutvecklingsprojekt för XLNT

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELLINOR HALLMAN; DANIELLA FRISCHER; [2013]
    Nyckelord :Segmentering; positionering; differentiering; affärsutveckling och plus-size;

    Sammanfattning : Antalet kraftiga människor ökar i Sverige enligt Statistiska Centralbyrån. Behovet av kläder i större storlekar har därmed blivit mer utbrett. KappAhl har sedan 1997 haft en kollektion vid namn XLNT som vänder sig till detta marknadssegment. XLNT är idag ett relativt känt och inarbetat varumärke som har vuxit stadigt. LÄS MER

  2. 7. Från Skiss till Diss

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Cecilia Röcklinger; Ida Ström; [2012]
    Nyckelord :fast fashion; sustainability; sustainability; CSR; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : Over the past decade, the fashion industry has experienced a relatively high rate of consumption with material and clothing becoming increasingly subject to waste and disposal. As a result of the increased awareness within the industry the interest in CSR (Corporate Social Responsibility) amongst retailers has increased substantially in an attempt to shy away from the critically amplified media attention. LÄS MER

  3. 8. Marknadsföring genom kundklubbar i Åhléns och Kappahl : Vilka positiva resultat medför det för butikerna och hur reagerar kunder på detta?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Nahrin Ibrahim; Evelina Manfredson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens  samhälle  erbjuder  ett  allt  svårare  marknadsföringsklimat  med  många  konkurrenter. Teknologin  har  fått  en  stor  plats  i  det  dagliga  livet  och  allt  fler  företag  kommunicerar  via kundklubbar  genom  kanaler  som  mobil  marknadsföring. LÄS MER

  4. 9. Etisk framställning och kunduppfattning : En undersökning av samarbeten mellan företag som framställer sig etiskt och företag som inte framställer sig etiskt

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Maria Skoglund; Alexandra Lind; [2012]
    Nyckelord :The Body Shop; Ethical profiling; CSR; Corporate Social Responsibility; Åhléns; Ethical marketing; The Body Shop; Etisk framställan; CSR; Åhléns; Etisk marknadsföring;

    Sammanfattning : Utbudet av etiska produkter har ökat på senare år, vilket borde betyda att människor har blivit mer benägna att köpa etiska produkter. Detta har krävt vissa förändringar i företagens marknadsföring, eftersom en etisk profilering i vissa fall kan kräva en annan infallsvinkel. LÄS MER

  5. 10. Strategiskt CSR-arbete i den svenska modebranschen - en studie av fyra företag

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Albin Hasselgren; Maria Jonsson; [2011]
    Nyckelord :CSR; Strategic CSR; Fashion industry;

    Sammanfattning : The concept Corporate Social Responsibility (CSR) describes a company's social and environmental work. More and more companies have embraced the concept of CSR and for some businesses, it has become equally important to present its efforts within CSR as to present its latest profits. LÄS MER