Sökning: "Årsredovisningar som kommunikationsverktyg"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Årsredovisningar som kommunikationsverktyg.
1. Kommunikation genom frivilliga upplysningar : En studie om kommunala bolags årsredovisningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sveriges kommuner startar allt fler företag. Tillsammans omsätter dessa företag sammanlagt 200 miljarder kronor och utgör en viktig del av en kommuns ekonomi. LÄS MER
2. En resa i kommunikation : En studie av Apoteket ABs kommunicerade värderingar i årsredovisningar under åren kring avregleringen.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studiens syfte har varit att undersöka hur kommunicerade värderingar hos ett företag påverkas av en avreglering. Uppsatsen undersöker hur Apoteket ABs kommunicerade värderingar i årsredovisningar har förändrats efter avregleringen och om dessa ligger i linje med grundmålen för avregleringens syfte. LÄS MER
3. Grundläggande värderingar i svenska börsnoterade företag 1998 & 2008 – fokus på förändring
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Grundläggande värderingar har kommit att ta en allt större plats i diskussionen kring organisationer och deras ageranden. Värderingar förknippas numera starkt med hur företag skapar en framgångsrik organisationskultur, men nämns även i samma andetag som frågor rörande moral och etik. LÄS MER