Sökning: "Årsredovisningar som kommunikationsverktyg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Årsredovisningar som kommunikationsverktyg.

  1. 1. Kommunikation genom frivilliga upplysningar : En studie om kommunala bolags årsredovisningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Pontus Brinkenberg; Louise Ståhl; [2019]
    Nyckelord :communication; annual report; voluntary disclosure; voluntary information; public sector; kommunikation; årsredovisning; frivilliga upplysningar; frivillig information; kommunala bolag;

    Sammanfattning : Sveriges kommuner startar allt fler företag. Tillsammans omsätter dessa företag sammanlagt 200 miljarder kronor och utgör en viktig del av en kommuns ekonomi. LÄS MER

  2. 2. En resa i kommunikation : En studie av Apoteket ABs kommunicerade värderingar i årsredovisningar under åren kring avregleringen.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helen Orbe; Malin Lundin; [2014]
    Nyckelord :Avreglering; Omreglering; Konkurrens; Värderingar; Företagsvärderingar; Företagskultur; Innehållsanalys; Kommunikation; Kommunicerade värderingar; Årsredovisningar som kommunikationsverktyg; Monopol; Marknad.;

    Sammanfattning : Studiens syfte har varit att undersöka hur kommunicerade värderingar hos ett företag påverkas av en avreglering. Uppsatsen undersöker hur Apoteket ABs kommunicerade värderingar i årsredovisningar har förändrats efter avregleringen och om dessa ligger i linje med grundmålen för avregleringens syfte. LÄS MER

  3. 3. Grundläggande värderingar i svenska börsnoterade företag 1998 & 2008 – fokus på förändring

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotte Grass; Jens Svantesson; [2009]
    Nyckelord :värderingar; kärnvärden; årsredovisning; börsnoterade företag; företagsidentitet; kommunikation;

    Sammanfattning : Grundläggande värderingar har kommit att ta en allt större plats i diskussionen kring organisationer och deras ageranden. Värderingar förknippas numera starkt med hur företag skapar en framgångsrik organisationskultur, men nämns även i samma andetag som frågor rörande moral och etik. LÄS MER