Sökning: "Åsa Boström"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Åsa Boström.
1. En beskrivande litteraturstudie om personers upplevelser av livsstilsförändringar efter en hjärtinfarkt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Med-VårdvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
2. Jag erfar världen, därför har jag något att säga om den. : En studie av sinnliga erfarenheter i estetiska lärprocesser.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Utgångspunkten för detta arbete är mitt intresse för hur vi kan uppmärksamma erfarenheter som så att säga ”sitter i kroppen” så att vi kan reflektera kring dem och därigenom utveckla och fördjupa kunskap. I undersökningen behandlas frågeställningen; Vilken betydelse kan performativa arbetssätt med fokus på sinnliga erfarenheter ha i arbetet med avbildande bildframställningar för elever i grundskolan? Detta har undersökts genom ett bildpedagogiskt experiment samt intervjuer som ett led i att utveckla bilddidaktiska arbetssätt. LÄS MER
3. Pappersarbete. : En undersökning av sinnliga erfarenheter i en hantverksmässig lärprocess.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Syftet är att undersöka papper som hantverksmaterial och de sinnliga erfarenheter som framträder i mötet med papper specifikt genom bokbinderi. Jag har sökt svaren på tre frågor som formulerats:Vilka moment är de mest grundläggande i arbete med papper?Vilka sinnliga erfarenheter framträder i den hantverksmässiga lärprocessen av att binda böcker?Hur kan processen att binda böcker beskrivas i termer av lärande?I undersökningen framstod fem moment som grundläggande i arbete med papper. LÄS MER
4. Grammatikundervisning; tradition eller nytta? - en studie av gymnasiepedagogers förhållningssätt
Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildningSammanfattning : Grammatikundervisningens plats i skolan har förändrats genom historien och denna uppsats har för avsikt att undersöka om begreppskunskapen är viktigare än nyttan för elever med svenska som modersmål i grammatikundervisningen på gymnasieskolan idag. Med hjälp av en kvantitativ enkätundersökning utreds gymnasiepedagogers syn på ’grammatik’ och grammatikundervisning. LÄS MER
5. Positiv särbehandling i ljuset av EG-rätten
D-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Ingen resumé lämnad.... LÄS MER