Sökning: "Åsa Från"
Visar resultat 1 - 5 av 723 uppsatser innehållade orden Åsa Från.
1. Pappan som dansar mellan könsrollerna : Genusanalys av hur en ensamstående pappa förhåller sig tillförväntningarna på att vara man och förälder i boken Mig äger ingen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen syftar till att uppmärksamma hur karaktären Leif i Åsa Linderborgs bok Mig äger ingen (2007) förhåller sig till olika förväntningar som finns på honom utifrån det som värderas som manligt och kvinnligt. Närläsning som metod har använts för att uppmärksamma manliga och kvinnliga egenskaper. LÄS MER
2. Intensivundervisning som intervention - en pilotstudie om genomförbarhet av en intensivundervisning i multiplikation i årskurs 7-9
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Det finns mycket forskning om tidiga insatser i matematik och betydelsen av dessa. Till viss del finns det även forskning om hur tidiga insatser påverkar matematiklärandet i äldre åldrar. Däremot finns det inte så mycket forskning om eller material för genomförande av intensivundervisning för högstadiet. LÄS MER
3. Motstrategier under förhör
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Tidigare forskning har fokuserat på att upptäcka om en misstänkt ljuger eller talar sanning. Det har visat sig vara svårt att avgöra. Byte av strategi (SOS) innebär att förhörsledaren påverkar den misstänkte att byta strategi under förhöret, för att på så vis få ur mer information från den misstänkte. LÄS MER
4. Vi har en skrivhörna : Förskollärares reflektion kring utformningen av förskolans fysiska miljö med fokus på barns literacy
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Den här uppsatsens syfte är att skapa kunskap kring förskollärares förståelse för förskolans fysiska miljö i relation till barns literacypraktiker. Detta görs genom att undersöka hur några förskollärare reflekterar kring utformningen av förskolans fysiska miljö med fokus på barns literacy. LÄS MER
5. Likvärdig utbildning i förskolan för barn med synnedsättning eller blindhet : Förskolans arbete med delaktighet, socialt samspel och lek
Master-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : I förskolan är delaktighet, socialt samspel och lek centrala, samtidigt som det för barn med synnedsättning eller blindhet kan vara en utmaning. Personalen har oftast ingen tidigare erfarenhet av barn med synnedsättning eller blindhet, vilket gör att de vanligtvis har en låg kompetens kring att arbeta med dessa barn. LÄS MER