Sökning: "Åsa Karin"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden Åsa Karin.

  1. 1. Elevers matematikutveckling i samband med övergången till högstadiet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Karin Hovare; Åsa Tegsten; [2023]
    Nyckelord :stadieövergång; elever; stöd; matematik; mellanstadie; högstadie;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka matematiklärares erfarenheter av vad som gynnar respektive hindrar elevers positiva matematikutveckling i samband med övergången till högstadiet. Den teoretiska utgångspunkten i det här arbetet är det sociokulturella perspektivet. LÄS MER

  2. 2. Tvålärarsystemets utmaningar : Är lärare rustade för de arbetsmodeller skolan kräver?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Åsa Granquist; Karin Hedin; [2022]
    Nyckelord :inkludering; specialpedagog; två lärare i klassrummet; ökad måluppfyllelse;

    Sammanfattning : Två lärare arbetar ofta tillsammans i klassrummet i skolor där kunskapsresultaten generellt behöver lyftas. Modellen används också för att öka inkluderingen av elever i behov av särskilt stöd. LÄS MER

  3. 3. Ett medvetet andetag : En metasyntes om mindfulness främjande effekt på elevers psykiska hälsa

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Karin Nygren; Åsa Rönnblad; [2020]
    Nyckelord :Mindfulness; Mental health; Schoolchildren; Mindfulness; Psykisk hälsa; Skolelever;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den psykiska ohälsan ökar stadigt bland barn och unga i skolåldern. Forskning visar att mindfulness främjar individens psykiska och fysiska hälsa. Implementering av mindfulness har blivit allt vanligare i skolor både nationellt som internationellt. LÄS MER

  4. 4. Elever i språklig sårbarhet ur ett läs- och skrivutvecklngsperspektiv : - en intervjustudie med lärare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Karin Nylen; Åsa Jonsson; [2019]
    Nyckelord :ADHD; språklig sårbarhet; läs- och skrivutveckling; pedagogiska insatser; tillgänglig lärmiljö;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Organisationens betydelse för kvalitet och likvärdighet i arbetet med särskilt stöd i förskolan. En fallstudie i två kommuner.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Karin Öhrström Windle; Åsa Bernvik; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Nyckelord: Organisation, stödstrukturer, kvalitet, likvärdighet, särskilt stöd, systemteori.AbstractSyfteSyftet är att undersöka hur förskollärare och förskolechefer i två kommuner upplever arbetet med särskilt stöd, de förutsättningar som ges, samt hur de kan påverka det pedagogiska arbetet i strävan för att få kvalitet och likvärdighet i arbetet med stöd och särskilt stöd i förskolan. LÄS MER