Sökning: "Åsa Magnusson"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Åsa Magnusson.
1. HBTQ-personers upplevelser av mötet med hälso- och sjukvårdspersonal : en litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund Heteronormativitet kan beskrivas som normativa konstruktioner vilka antyder att andra sexualiteter än heterosexualitet är avvikande. HBTQ är ett samlingsbegrepp för homosexuella, bisexuella, transpersoner, queera personer, intersexpersoner samt andra som avviker från hetero- och cisnormen. LÄS MER
2. Laborativa material i matematikundervisningen : -Sex mellanstadielärares röster om fördelar, hinder och vilka behov de har av stöd från specialläraren
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Lindahl, Cecilia & Magnusson, Åsa. (2022). Laborativa material i matematikundervisningen-Sex mellanstadielärares röster om fördelar, hinder och vilka behov de har av stöd från specialläraren. LÄS MER
3. Den digitala arbetsvardagen efter COVID-19 : En undersökning om hur organisationer bör arbeta med cybersäkerhet efter pandemin
M1-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : I slutet av 2019 drabbade ett coronavirus, COVID-19, världen vilket senare utvecklades till en global pandemi. Detta har medfört utmaningar för de allra flesta, dels på individnivå, dels för affärsvärlden. LÄS MER
4. Ordinlärning med digitala verktyg i moderna språk : Kan ordinlärningsprogram hjälpa lågpresterande elever att lära sig glosor?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Ordinlärning är en grundläggande byggsten och förutsättning för att förvärva kunskaper i ett främmande språk. Detta kan särskilt för lågpresterande elever innebära en stor utmaning. LÄS MER
5. Users motivational drives to engage with athletes on social media
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Title: Users motivational drives to engage with athletes on social media Authors: Victor Videgren, Alexander Jost Auf Der Stroth, Jean-Paul Mathieu Supervisor: Viktor Magnusson Examiner: Åsa Devine Background: With social media becoming a more and more prominent tool of communication within sports marketing, athletes stand to gain much by implementing it in their branding and marketing efforts. However, existing literature on the matter inclined that further research in which the perspective of the user was taken, thus advancing the understanding of user engagement motivation toward these athletes on social media networks. LÄS MER