Sökning: "Åsa Maria"
Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade orden Åsa Maria.
1. Utvecklas eller gå under : Organisationers arbetsformer och informationshantering under Covid-19 samt organisationernas nyorientering i den nya normaliteten
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : During 2020, pandemic Covid-19 hit organizations globally. Organizations changed to remote or hybrid work forms overnight. This prompted a fast development of information technology. Research during the pandemic shows expectations on new work forms to create a norm of flexible work forms. LÄS MER
2. Frälsarkransen i undervisningen : Debatten kring Frälsarkransens användning
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
3. Immigranters upplevelser om postpartumdepression : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Röda Korsets HögskolaSammanfattning : Bakgrund: Postpartumdepression är ett globalt förekommande fenomen, ungefär 20 procent av immigranter lider av sjukdomen. Det behövs mer kunskap kring postpartumdepression hos immigranter. LÄS MER
4. "Vi kan inte göra så bra som vi egentligen vill" : En kvalitativ studie om övergångsprocessen mellan årskurs 6 och 7
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Under sin skolgång upplever alla barn i Sverige flera skolbyten och övergångar, en skolövergång innebär så mycket mer än bara en fysisk förflyttning från en skola till en annan.Tidigare internationell forskning pekar ut risker för elever vid skolövergångar och trots att det saknas forskning i svensk kontext pekar Skolinspektionen ut övergången från årskurs 6 till årskurs 7 som den mest kritiska i den svenska grundskolan. LÄS MER
5. Samarbete mellan lärarprofessioner för att eleverna ska nå målen : Lärandemiljö och tidiga insatser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med studien var att öka kunskapen om hur speciallärare och lärare beskriver att de samarbetar gällande de elever som bedöms vara i svårigheter och därmed riskerar att inte nå kunskapsmålen i årskurs tre i ämnet svenska. Studien är relevant eftersom det finns behov av mer kunskap om professioners samarbete, proaktivt arbetssätt, god lärandemiljö och tidiga insatser för läs- och skrivinlärning. LÄS MER