Sökning: "Åsa Palm"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Åsa Palm.

  1. 1. Utomhuspedagogik i förskoleklassen : Skiljer sig synen på utomhuspedagogik och användandet avnärmiljön beroende på om skolan är stadsnära eller naturnära?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Linda Ossowicki; Åsa Palm; [2013]
    Nyckelord :outdoor education; utomhuspedagogik; lärmiljö; förskoleklass; utomhusmiljö; pedagoger;

    Sammanfattning : Bakgrund: Utomhuspedagogik syftar till lärande i samverkan mellan upplevelse ochreflektion utifrån konkreta erfarenheter i verkliga situationer. Det är ett handlingsriktatlärande utomhus där teori och praktik kopplas samman i ett erfarenhetsbaserat lärande,vilket leder till djupare kunskaper. LÄS MER

  2. 2. När förtroendet är starkaste valutan

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Cecilia Brandt; Åsa Lifbom; [2009]
    Nyckelord :Kommunikation; förtroende; varumärke; finanskris; media; Swedbank; Handelsbanken;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: När förtroendet är starkaste valutan – En studie om förtroende och extern kommunikation under finanskrisen, med fokus på storbankerna Swedbank och Handelsbanken. Seminariedatum: 2009-01-12 Kurs: Kandidatexamen i Medie- och kommunikationsvetenskap, 15 hp. LÄS MER

  3. 3. Professionell tolk- ett verktyg i omvårdnaden av patienter som inte behärksar det svenska språket

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Hanna Landén; Åsa Palm; [2008]
    Nyckelord :intervju; omvårdnad; patienter; professionell tolk; sjuksköterska;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie var att undersöka hur sjuksköterskor använder professionell tolk som verktyg i omvårdnaden av patienter som inte behärskar det svenska språket samt hur kommunikationen möjliggörs då professionell tolk inte anlitas. Leiningers teori om transkulturell omvårdnad användes som teoretisk referensram i studien. LÄS MER

  4. 4. "Det viktigaste med motivation är att man har valt det själv" : En kvalitativ studie av motivation inom språkundervisningen

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Åsa Nylander; Sandra Palm; Cecilia Östergrens; [2006]
    Nyckelord :motivation; språk; undervisning;

    Sammanfattning : Med anledning av att många elever hoppar av undervisningen i moderna språk ville vi undersöka vad som motiverar de elever som faktiskt väljer att läsa vidare språk på gymnasiet. Syftet med detta examensarbete var således att undersöka vad som motiverar elever att läsa språk. LÄS MER

  5. 5. "Det ena utesluter inte det andra" : om läs- och skrivinlärning

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Åsa Palm; Camilla Fermby; [2005]
    Nyckelord :Education; Pedagogik; läsinlärning; skrivinlärning; läs- och skrivinlärning;

    Sammanfattning : I detta arbete som handlar om läs- och skrivinlärning, börjar vi med att kartlägga ämnesområdet ur ett teoretiskt perspektiv för att få en grundläggande kunskap. Denna kartläggning presenteras som vår bakgrund. LÄS MER