Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Från fara till frälsare: En kvalitativ textanalys av förändringar i den svenska NATO-debatten

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Lucas Strid; Åsa Sturesson; [2023]
    Nyckelord :Securitization; Magdalena Andersson; NATO; Invasion of Ukraine; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The Russian invasion of Ukraine on February 24th 2022 changed European security policy immensely. One of the biggest policy reversals occurred in Sweden where the Social democrats abandoned their previously vehemently held opposition to a Swedish membership in NATO. LÄS MER

  2. 2. Hur upplever svenska millennials syftesdriven marknadsföring annorlunda, när det kommer från lokala kontra globala varumärken?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Särnell; Pontus Carlén; Åsa Sturesson; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Syfterdriven marknadsföring; Syfterdriven kommunikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Kurs: ​FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Pontus Carlén, Åsa Sturesson, Anton Särnell Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Syftesdriven marknadsföring, Anknytning, Komparativ fördel, Varumärkeskapital, Misslyckande, Statistiskt signifikant Syfte: Syftet med denna studie var att utvärdera om unga svenska konsumenter skulle uppfatta lokala varumärken i ett annat ljus jämfört med globala varumärken när de utövade syftesdriven marknadsföring. Metod: Genom att använda definitionerna av Alden et al (2013) representerade SAS det lokala varumärket medan Gillette representerade det globala varumärket. LÄS MER