Sökning: "Åsa Tell"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Åsa Tell.
1. Skratt och kropp : om människans excentricitet som grund för skrattet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FilosofiSammanfattning : The paper explores laughter as a specific psycho-physical mode of expression. It takes its main background from the anthropological philosophy and its notion of man as an eccentric creature. Regarding the topic of the unity of the person with his bodily existence, Helmut Plessners conception ´eccentricity´, is central for this investigation. LÄS MER
2. Barnombud : En kvalitativ studie om att arbeta med barns rättigheter
Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att söka förstå och identifiera barnombudens specifika kunskaper och erfarenheter för att kunna föra en konstruktiv diskussion kring vad detta kan tillföra andra yrkesgrupper som möter barn och unga. Detta genom att undersöka hur barnombud arbetar för att stärka barns rättigheter samt barnombudens reflektioner kring och erfarenheter av detta arbete. LÄS MER
3. "Jag är levande i de avslutande mötena" Terapeuter berättar om sin upplevelser av terapiavslutningar - en kvalitativ studie
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : The purpose of this qualitative study was to explore psychotherapists´ experiences of termination in psychotherapy. The study has applied a qualitative method combining phenomenological and hermeneutic perspectives. LÄS MER
4. Den som ger sig in i leken får leken tåla! : En studie om barns maktlekar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Our essay is about children's exercise of power, oppression or domination in games or when playing on school grounds with one and other. We thought it would be interesting to look into how children in preschool and up to the fifth grade use power acts respective power plays in leisure-time. LÄS MER
5. Språkets makt i förskolan : En litteraturstudie med fokus på pedagogers användning av språket som maktinstrument.
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : En litteraturstudie som analyserar och studerar artiklar, avhandlingar och antologier. Syftet är att undersöka vilken makt pedagoger har i användandet av språket i mötet med barnen, med fokus på vilken makt som synliggörs och hur den upprätthålls genom språket av pedagogerna i förskolans verksamhet. LÄS MER