Sökning: "Återförsäljare bilbranschen"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Återförsäljare bilbranschen.

  1. 1. Könsrelaterad marknadsföring inom bilförsäljning : En studie om hur kvinnor och män framställs på sociala medier inom bilförsäljningsbranschen i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ida Rimark; Fanny Melin; [2022]
    Nyckelord :Gender-related marketing; car sales; marketing strategies; social media; Könsrelaterad marknadsföring; bilförsäljning; marknadsföringsstrategier; sociala medier;

    Sammanfattning : I takt med den digitala utvecklingen har kommunikationen mellan företag och konsument ökat på sociala medier även inom bilbranschen. Runtom i världen använder bilförsäljare sociala medier som plattformar för marknadsföring av sina respektive verksamheter både som generalagent och återförsäljare. LÄS MER

  2. 2. Värdeskapande mellan leverantör och återförsäljare : En fallstudie på BMW i Sverige

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Wahlman; Max Gisterå; [2021]
    Nyckelord :value co-creation; B2B-relationer; bilbranschen; leverantör; återförsäljare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som är viktiga för value co-creation vid företagsrelationer mellan leverantörer och återförsäljare inom bilbranschen. Studien utgår från Grönroos (2006) teorier om value creation i företagsrelationer samt tidigare forskning om B2B-relationer. LÄS MER

  3. 3. Customer Relationship Management - En studie om Volvos strävan att sätta kunden i fokus -

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Gustavsson; Markus Gustafsson; [2012-10-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fordonsbranschen präglas idag av kraftig konkurrens där produkterna allt mer efterliknar varandra. Samtidigt har kundernas beteende kraftig förändrats och samma saker eftersträvas inte av kunderna som för bara ett par år sedan. För att skilja sig mot konkurrenterna idag gäller det att jobba med mjuka värden som till exempel kundhantering. LÄS MER

  4. 4. Bilbranschen i finanskris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Nolin; Christoffer Hagard; Filip Alexandersson; Marcus Sträng; [2009]
    Nyckelord :fallstudie; cash management; finanskris; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Bilbranschen i finanskris – En fallstudie av hur fyra svenska bilhandlare hanterat likviditet och kapitalbindning i samband med en minskad efterfrågan på bilar. Seminariedatum: 2009-06-05 Ämne/kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 hp Författare: Filip Alexandersson, Christoffer Hagard, Jonas Nolin och Marcus Sträng Nyckelord: Kapitalbindning, likviditetshantering, bilhandlare, fallstudie, finanskris Handledare: Mats Persson Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur enskilda bilhandlarföretag har hanterat likviditet och kapitalbindning i samband med en minskad efterfrågan på bilar. LÄS MER

  5. 5. Förändringar på bilmarknaden – Strategiska åtgärder ur återförsäljarnas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Anders Kristiansson; Ola Skiöld; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Förändringar på bilmarknaden – Strategiska åtgärder ur återförsäljarnas perspektiv. Ämne: Företagsekonomi, strategic management, Business to Business Författare: Kristiansson Anders, Skiöld Ola Handledare: Holmberg Leif, Rudenstam Nils-Gunnar Nyckelord: Strategic management, synergieffekter, konkurrensfördelar, distributionssystem, IO –teori, strategiska analyser Syfte: Analysera återförsäljarpektivet utifrån nya förutsättningar på bilmarknaden. LÄS MER