Sökning: "Återförsäljning"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet Återförsäljning.
1. Blodröda tomater : matsuveränitet och relationsmat som verktyg för ett hållbart italienskt jordbruk
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Denna studie undersöker exempel på insatser som syftar till att skapa lokala livsmedelssystem i Italien. Studien utgår från en konsument, två producenter och en NGO som strävar efter lokala livsmedelssystem baserade på matsuveränitet. Relationella band och synen på det ”lokala” inom livsmedelssystem diskuteras i uppsatsen. LÄS MER
2. Morgondagens återbruk : Möjligheterna till ett förbättrat flöde
Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : Jordens resurser är begränsade och en ohållbar mängd koldioxid släpps ut varje år. IPCC:ssenaste rapport anger att utsläppen behöver halveras till år 2030 för att den globalauppvärmningen ska kunna begränsas till 1,5 grader. LÄS MER
3. Hur återförsäljare av sportmode använder green marketing : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Människans ökade konsumtion av produkter använder upp naturens resurser och bidrar till utsläpp, detta är särskilt relevant gällande produkter med kort livslängd så som sportmode då dessa produkter massproduceras på olika geografiska regioner för att sedan fraktas världen över och användas en kortare period för att sedan kastas. Producenterna jobbar främst med en linjär ekonomi men de börjar gå mer mot en cirkulär ekonomi istället genom att använda mer hållbara material och återanvända gamla produkter. LÄS MER
4. Maximizing Recommendation System Accuracy In E-Commerce for Clothing And Accessories for Children
Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)Sammanfattning : The industry of electronic commerce (e-commerce) constitutes a great part of the yearly retail consumption in Sweden. Looking at recent years, it has been seen that a rapidly growing sector within the mentioned field is the clothing industry for clothes and accessories for children and newborns. LÄS MER
5. Avlagda kläder - avfall eller resurs? : En enkätundersökning om hur studenter motiverar sin användning av olika klädavfallsmetoder
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Under de senaste två decennierna har konsumtionen av nyproducerade kläder ökat med närmare 30 procent per person i Sverige. Den ökade konsumtionen har medfört att individers klädavfall blivit mer omfattande och många gånger slängs klädesplagg som fortfarande kan användas i hushållets restavfall även om andra alternativ är bättre. LÄS MER