Sökning: "Återköp"

Visar resultat 1 - 5 av 88 uppsatser innehållade ordet Återköp.

  1. 1. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Said Can; Timmy Martinsson; Mohammed Ibrahim; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER

  2. 2. Svenska fastighetsbolagens obligationsåterköp : En analys av incitament och effekter

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Viktor Svensson; [2023]
    Nyckelord :Bond; Capital Structure; Credit Profile; Repurchase; Kapitalstruktur; Kreditprofil; Obligationer; Resultat; Återköp;

    Sammanfattning : Kommersiella fastigheter har setts som en inflationsskyddad tillgång och en viktig del i densvenska ekonomin. Stigande fastighetspriser och låga finansieringskostnader har varitfördelaktigt för de kommersiella fastighetsbolagen i Sverige. Många bolag har under periodenvarit aktiva på kapitalmarknaden och emitterat skuld till en låg kostnad. LÄS MER

  3. 3. Digitala mellanhänder – hjälp eller fallgrop i den svenska restaurangbranschen? : En kvalitativ studie om mellanhänders påverkan på kundengagemang och värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Sundin; [2023]
    Nyckelord :Customer engagement; Value co-creation; Service dominant logic; Restaurant; Digitala mellanhänder; Foodora;

    Sammanfattning : Digitalisering har gjort att många företag behövt anpassa sin verksamhet mot utvecklingen på marknaden. Plattformar, i form av digitala mellanhänder, har i sin tur tagit ett större spelrum genom att erbjuda företag fördelar som bredare kundbas och ökad synlighet för att bli del av deras nätverk. LÄS MER

  4. 4. Aktieåterköp i svenska börsnoterade företag En studie om aktieåterköpande företags abnormala avkastning.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Björknert; Johan Magnusson; [2022-06-30]
    Nyckelord :share repurchases; buybacks; acquisition of own shares; abnormal return; BHAR Aktieåterköp; förvärv av egna aktier; återköp av aktier; överavkastning; abnormal avkastning; BHAR;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva aktieåterköpande företags abnormala avkastning justerat för OMXSGI. Vi avser studera företag på OMX Stockholm Large Cap som genomfört förvärv av egna aktier under perioden 2013-2016, på tre års sikt. LÄS MER

  5. 5. Sentimentanalys för investeringsbeslut : Pressmeddelanden och aktieutveckling - Ett försök att slå börsen med hjälp av textklassificering

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jesper Senke; Fredrik Strandberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : To invest your money in the stock market and successfully choose the stocks which will generate the biggest returns is desired by most. The amount of public stock market information is close to limitless and crucial to making solid investment decisions. One way for companies to supply the market with important information is through press releases. LÄS MER