Sökning: "Återskapa förtroende"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Återskapa förtroende.

  1. 1. Hur återskapas förtroende och autenticitet efter woke washing? En studie om hur värderingsdrivna varumärken kan återskapa konsumenters förtroende och upplevelse av autenticitet efter en förtroendekris.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amalia Lövstrand; Sofia Hellsing; [2021-02-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Förtroendets makt : En retorik- och genusanalys av influencers förtroendeskapande på YouTube

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Mintrah Blomquist; Jonna Jansson; [2020]
    Nyckelord :Influencer; YouTube; trust; credibility; gender stereotypes; homosociality; Influencer; YouTube; förtroende; trovärdighet; genusstereotyper; homosocialitet;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur manliga och kvinnliga influencers skapar förtroende och konstruerar genus i sina videoklipp på YouTube år 2019. Med ett starkt ethos byggt på förtroende får influencers makt att påverka sina följare och deras syn på bland annat genus, vilket ger dem en viktig normskapande funktion. LÄS MER

  3. 3. Why do you share? An exploratory study on attitudes towards collaborative consumption among young adults in Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Josefine Henman; [2019]
    Nyckelord :Collaborative consumption; attitudes and motivations; young adults; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Collaborative consumption – i.e. sharing, renting, trading and swapping things instead of owning them – has in previous years emerged as an alternative consumption mode, assumed by many to be less resource demanding and more sustainable than current consumption patterns. LÄS MER

  4. 4. Återuppbyggande av personligt varumärke : En studie om mediepersonligheters personliga varumärke på Twitter

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Parasto Javanshir; Sofie Federstedt; [2014]
    Nyckelord :personligt varumärke; varumärkesteori; autenticitet; Twitter; tweet; återuppbygga; comeback; dramaturgi; Goffman; netnografi;

    Sammanfattning : Vi har i denna studie ämnat kartlägga hur begreppet personligt varumärke används för att återuppbygga och stärka ett personligt varumärke på Twitter av mediepersonligheter med ett comebacksyfte. Studiens teoretiska ramverk har grundats i varumärkesteorier, Erving Goffmans dramaturgiska vardagslivsperspektiv samt forskning inom begreppet personligt varumärke. LÄS MER

  5. 5. "Ett jobb som vi gör tillsammans": Psykologers beskrivningar av alliansarbete med ungdomar och unga vuxna

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Ylva Flemming Björkland; Malin Wågberg; [2013]
    Nyckelord :alliance; adolescents; young adults; psychotherapy; allians; ungdomar; unga vuxna; psykoterapi;

    Sammanfattning : Psykisk ohälsa är vanligt bland ungdomar och unga vuxna, och mycket forskning stöder alliansens betydelse för utfallet av terapi (Shirk et al. 2011). Dock saknas en del kunskap om hur allians skapas i terapi med gruppen ungdomar och unga vuxna (Karver et al. 2008). LÄS MER