Sökning: "Öfverström"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Öfverström.

  1. 1. Please Initiate Gamifications with Me : Quantitative study on impact of Gamification on Customer Engagement within Co-creation

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rafael Czeszejko; Sofia Öfverström; [2021]
    Nyckelord :Customer Engagement; Gamification; Co-creation; Experimental Design;

    Sammanfattning : Over the last decade, Gamification has been identified as one of the most prominent marketing initiatives to engage customers in the creation of more desirable and unique offerings. Adding Gamification into offerings allows customers to socially interact, share information and co-create experiences. LÄS MER

  2. 2. Patienters upplevelse av gruppträning efter höftprotesoperation : En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Amanda Klevebäck; Lisa Öfverström; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Efter en höftprotesoperation är det viktigt med träning för att uppnå en optimal funktion. Rehabilitering efter en höftprotesoperation sker tillsammans med fysioterapeut, ofta gruppvis. LÄS MER

  3. 3. Bilderboken om allas lika värde : En innehållsanalys där den didaktiska potentialen analyseras i bilderböcker där karaktärer med funktionsnedsättning gestaltas

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Ida Zilén; Nicole Öfverström Hadley; [2020]
    Nyckelord :Värdegrund; litteraturanalys; funktionsnedsättning; bilderbok; didaktisk potential; gestaltning;

    Sammanfattning : Denna studie syftade till att förmedla hur människor med funktionsnedsättning gestaltas i en kvalitativ innehållsanalys av tio svenska bilderböcker från år 1965-1979 samt år 2005-2019. Studien syftade även till att förmedla bilderbokens didaktiska potential till läraren. LÄS MER

  4. 4. Individanpassad läs- och skrivinlärning : En undersökning om klasslärares och speciallärares arbete med individanpassad läs- och skrivinlärning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Emma Öfverström; [2019]
    Nyckelord :Läs- och skrivsvårigheter; individanpassning; hjälpverktyg; intervju; sociokulturellt perspektiv; lärarperspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur två skolor på Åland i årskurs 2 finner elever med läs- och skrivsvårigheter samt anpassar läs- och skrivinlärning för dessa elever. Syftet konkretiseras genom tre frågeställningar: Hur finner man elever som är i behov av individanpassad undervisning? Vilka metoder eller anpassningar genomförs vid individanpassad läs- och skrivinlärning för elever med läs- och skrivsvårigheter samt vilka svårigheter kan läraren stöta på gällande metoderna eller anpassningarna? Vilka svårigheter kan man som lärare stöta på när man individanpassar inlärningen med hjälp av tekniska verktyg i läs- och skrivundervisningen? För att undersöka detta användes en kvalitativ metod med intervjuer och observationer. LÄS MER

  5. 5. Matematikrelaterade uppfattningar : En studie om finska och svenska elevers inställning till och självförtroende i matematik samt variablernas relation till prestationer i TIMSS 2011

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Andreas Öfverström; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER