Sökning: "Öppen förskola"
Visar resultat 6 - 10 av 110 uppsatser innehållade orden Öppen förskola.
6. Komplement, ersättning eller bonus? : ett arbete om skol- och förskolegårdars samnyttjan med allmän parkmark
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Samnyttjan mellan allmän parkmark och skol- eller förskolegård är ett fenomen som blivit vanligare i Sverige i takt med att konkurrensen om stadens marker har ökat. Med samnyttjan som strategi kan det bli enklare för skolor och förskolor att nyttja gröna ytor utanför skol- eller förskolegården. LÄS MER
7. Meeting point - Kvicksund
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Kvicksund is located in north west Eskilstuna and is an area with very unique conditions. It's an area that is both divided by the lake Mälaren but also by two municipalities: Västerås in the north and Eskilstuna in the south. In this area you are surrounded by nature while still having access to communications such as trains. LÄS MER
8. Blöjavvänjning : Förskollärares och föräldrars erfarenheter kring kunskap och samverkan : En studie om hälsoprevention i samhället
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Väst/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Bakgrund: Blåsfunktionen utvecklas successivt med åldern. Tidig blöjavvänjning har stora fördelar för barns hälsa, världens miljö och familjens ekonomi. Åldern när barn blir blöjfria har ökat de senaste 50 åren. Barn som använder blöja har mer bekymmer med urinvägsinfektioner och förstoppning. LÄS MER
9. Samverkan mellan hem och förskola : En kvalitativ studie om hur förskollärare upplever samverkan på relationsnivå med vårdnadshavare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Förskolan är en arena för möten mellan olika människor, speciellt med olika vårdnadshavare. Förskollärare och vårdnadshavare har barnen som gemensam nämnare och strävar efter att det ska gå bra för dem. LÄS MER
10. Att leda ett arbetslag till en trygg barngrupp : Förskollärares ledarskap och arbetslagets gemensamma arbetssätt
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Föreliggande studie syftar till att undersöka förskollärares ledarskap i relation till arbetslaget och hur utformandet av deras gemensamma arbetssätt som främjar barngruppens trygghet kan se ut. För att undersöka syftet har vi skickat ut enkäter med frågor inriktade på ledarskap, arbetssätt, och barns trygghet. LÄS MER