Sökning: "Öppna enkätfrågor"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden Öppna enkätfrågor.

  1. 1. Kan du simma? : Ur ett skolperspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Per Stiller; [2024]
    Nyckelord :kursplan; läroplan; idrott och hälsa; lärare i idrott och hälsa; simkunnighet;

    Sammanfattning : I den här studien är målen att undersöka eventuella utmaningar och hinder som lärare inom idrott och hälsa står inför vid momentet simning. Simning är nyckeln till att vara säker i vattnet och samtidigt ger det dig glädje av fritidsaktiviteter och träning i vatten. LÄS MER

  2. 2. "Det är en del av det moderna livet" : En enkätundersökning om vårdnadshavares syn på digitalisering i förskolan

    M1-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Carolina Eriksson; Moa Andersson; [2023]
    Nyckelord :Digitization; digital tools; preschool; guardians; influence; participation; interaction; iPad; Digitalisering; digitala verktyg; förskola; vårdnadshavare; inflytande; delaktighet; interaktion; Ipad.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka och få utökad kunskap om synen på digitalisering hos vårdnadshavare till barn i förskolan. Genom 17 utformade enkätfrågor med både öppna och slutna svarsalternativ har detta genomförts. LÄS MER

  3. 3. Problemlösning enskilt och i grupp, enstudie i ämnet teknik.

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktik

    Författare :Anton Sandqvist; Ndiyae Junior; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SammanfattningUte i arbetslivet är samarbete vid teknikutvecklingsprojekt ofta helt avgörande för framgångoch deltagarna i problemlösningen bidrar då med kunskaper på olika sätt. Ett av syftena medämnet teknik är enligt Skolverket (2011) att eleverna ska lära sig just teknisk problemlösning. LÄS MER

  4. 4. Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt : En studie om vilka förutsättningar pedagoger och specialpedagoger har att implementera ett språk - och kunskapsutvecklande arbetssätt i förskola och skola  

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Charlotta Oxnard; Camilla Hallner; [2021]
    Nyckelord :Flerspråkighet; implementering; kollegialt lärande; kompetensutveckling; likvärdig utbildning; specialpedagogens roll; språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt.;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka vilka ramfaktorer som påverkat pedagoger och specialpedagoger i implementeringen av ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt. Metoden för studien var en kvalitativ metod med öppna enkätfrågor. Respondenterna i studien var åtta pedagoger och tre specialpedagoger. LÄS MER

  5. 5. Ger lärarutbildningen tillräckligt med stöd i att undervisa matematiskt begåvade elever? : En kvalitativ studie utifrån lärosätets perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Cassandra Korhonen; Luiza Norström; [2021]
    Nyckelord :Lärarutbildning; matematik; fenomenologiska perspektivet; begåvade elever;

    Sammanfattning : Syftet med vår undersökning är att få en utökad kunskap om vilket stöd lärarutbildningen ger studenter i att undervisa matematiskt begåvade elever. Behovet av att undersöka detta finns då varje elev har en rättighet till att utvecklas och utmanas utifrån sina kvalifikationer. LÄS MER