Sökning: "Öppna världar"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Öppna världar.

  1. 1. Ger hybridarbete det bästa av två världar? : En fallstudie om ledarskapsstrategier för att gifta ihop effektivitet och välmående

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Linnéa Stålnacke; Erika Johansson; [2023]
    Nyckelord :transformative leadership; situationally adapted leadership; hybrid workplace; remote work; open office landscape; communication; trust; social support; transformativt ledarskap; situationsanpassat ledarskap; hybrid arbetsplats; distansarbete; öppna kontorslandskap; kommunikation; förtroende; socialt stöd;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Covid-19 innebar att många företag blev tvingade till att införa arbete på distans. Kontorslandskapen ekade tomma och många chefer stod inför en stor utmaning – att leda på distans. LÄS MER

  2. 2. Emergent Gameplay and the Affordance of Features in Open-World Video Game Environments

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Harits Nur Fauzan; [2023]
    Nyckelord :emergence; games; open-world level design; affordance; uppkomst; spel; öppen världsnivådesign; affordans;

    Sammanfattning : There has been a noticeable increase in people’s interest in open-world games, especially those that incorporate emergent gameplay. Emergent gameplay refers to activities performed by players to create properties that cannot be created without the interaction of multiple game components. LÄS MER

  3. 3. Does the game Genshin Impact follow the 40 second rule for the frequency of points of interest that is used in The Witcher 3?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Felix Krafft; Hugo Wiking; Danai Katsoula Johansson; [2023]
    Nyckelord :Video games; Level design; Open world games; Genshin Impact; The Witcher 3: Wild hunt; 40 seconds rule; Points of interest; Videospel; Level design; Öppna spel världar; Genshin Impact; The Witcher 3: Wild hunt; 40 sekunders regeln; Intressanta platser;

    Sammanfattning : The open world game The Witcher 3: Wild Hunt (2015) has been proven to follow a 40 second rule when placing points of interest for players to explore. The developers of the game said in an interview that the rule existed, and this was proven by a study made in 2021 by Cojanu and Jaber (2021). LÄS MER

  4. 4. The 40 Seconds Rule and Points of Interest in The Witcher 3: Wild Hunt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Maher Jaber; Andrei Cojanu; [2021]
    Nyckelord :Video games; Open worlds; The Witcher 3: Wild Hunt; Points of interest; 40 Seconds Rule; World building; Videospel; Öppna världar; The Witcher 3: Wild Hunt; Intressanta platser; 40 sekunder regeln; Världsbyggnad;

    Sammanfattning : The Witcher 3: Wild Hunt is one of the best selling open world video games in recent years. Thanks to the game’s popularity, other game designers might want to replicate its world design methods. LÄS MER

  5. 5. Cybersäkerhet och tillit genom EU:s CSIRT-network? : en jämförelse av tre förtroendemodeller för informationsdelning mellan IT-incidenthanteringsteam

    Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Axel Stjärnkvist; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ända sen internets födelse och de första datavirusen dök upp har IT- och säkerhetsexperter insett behovet av att jobba tillsammans över nationsgränser. Behovet av att mötas, utbyta erfarenheter och bygga tillit mellan varandra har ledd till att olika expertnätverk av IT-incidenthanteringsteam (CERT/CSIRT) har vuxit fram internationellt och regionalt sedan 90-talet. LÄS MER