Sökning: "Örebro University"
Visar resultat 1 - 5 av 257 uppsatser innehållade orden Örebro University.
1. Klimatoro och ekosociala interventioner : En kvantitativ studie av studenters attityder och miljövänliga beteenden
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att med hjälp av en internationellt tillämpad enkät och med utgångspunkt i studenters attityder till klimatförändringar (vid Örebro universitet) undersöka deras klimatoro, inställning till regeringens klimatåtgärder, miljömedvetna handlingar, samt inställning till ekosociala interventioner. Det empiriska material som studien bygger på samlades in genom en webbenkät som undersökte respondenternas tankar och känslor i relation till klimatförändringarna, samt deras inställning till vissa miljömedvetna handlingar och ekosociala interventioner. LÄS MER
2. Sociala mediers påverkan av unga vuxnas politiska deltagande online : En kvalitativ studie av hur dagens sociala medier påverkar internetanvändares politiska deltagande online
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This study delves into the influence of social media on the online political participation of young individuals. The research focuses on a sample comprising six students from diverse programs at Örebro University, employing a qualitative methodology centered on semi-structured interviews conducted with all participants. LÄS MER
3. AUTONOMIREFORMEN I PRAKTIKEN : En detaljerad fallstudie av Örebro universitet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The aim of the study is to gain further knowledge on the practical use of the Swedish autonomy reform concerning internal management at Swedish universities. Furthermore the study contains a detailed case study at Örebro university. LÄS MER
4. ”Vad är det som är power i detta?” : En kvalitativ studie om gruppers sociala interaktion i samtal om feministiska budskap i modeföretags marknadsföring
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : In society there are several structural norms that appear taken for granted and should be discussed to be recognized. Furthermore, institutions such as corporations often incorporate stereotypical gender beliefs into their structuring such as in marketing. LÄS MER
5. I en tid av terror : En kvantitativ pilotstudie om studenters oro för ett eventuellt terrordåd i Sverige
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : In a time filled with concerns and threats of terrorism, Sweden faces a challenge that demands our full attention. In this critical situation, we have chosen to investigate how students perceive the threat of a potential terrorist attack. LÄS MER