Sökning: "Örebro destinationsmarknadsföring"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Örebro destinationsmarknadsföring.
1. Destinationsmarknadsföring : - en fallstudie kring Västerås och dess konkurrenter
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Destination marketing looks different from that of traditional marketing, since the product, in this case the destination, consists of several different parts compared to a good. A destination is marketed as a process where the consumption takes place at the same time as the production. LÄS MER
2. Örebrokompaniet - en fallstudie om destinationsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitetSammanfattning : Den hårdnande konkurrensen emellan städer för att attrahera turister, nya invånare, investerare och företagsetableringar skapar ett klimat där destinationsmarknadsföring inte bara är nödvändigt utan kan bestämma platsers framtid. Destinationsmarknadsföring bedrivs fördelaktigt i samordnade former vilket är upptakten till Örebrokompaniet, Örebro stads marknadsföringsbolag. LÄS MER