Sökning: "Överför lärande"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Överför lärande.
1. Undervisning inom ämnet CAD på gymnasiets teknikprogram : En studie baserad på intervjuer genomförda med lärare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka vad elever ges möjlighet att lära sig samt genom vilka läraraktiviteter sker kunskapsutvecklingen inom CAD (Computer-Aided-Design). Studien är baserad på en kvalitativ analys av intervjuer som genomförts med sju olika lärare som alla undervisar på gymnasiets teknikprogram i årskurserna 1 och 2. LÄS MER
2. Improving Training of Differentiable Neural Computers on Time Series
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Memory Augmented Neural Networks (MANN) is a hot research area within deep learning. One of the most promising MANN is the Differentiable Neural Network (DNC) which is able to learn, in a fully differentiable way, how to represent and store data into an external memory. LÄS MER
3. Enhancing Deep Active Learning Using Selective Self-Training For Image Classification
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : A high quality and large scale training data-set is an important guarantee to teach an ideal classifier for image classification. Manually constructing a training data- set with appropriate labels is an expensive and time consuming task. LÄS MER
4. Så sker kunskapsöverföring mellan projekt : En fallstudie om vilken kunskap projektledare överför och hur de överför den
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Studiens syfte är att öka förståelsen för hur kunskapsöverföringen sker mellan projekt i en organisation. För att besvara syftet har två forskningsfrågor använts. LÄS MER
5. Två kinesiska läroböcker för nybörjare i Sverige ur ett kulturellt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Läroboken är viktigaste läromedlet och utgångspunkt för elevernas lärande. Bra läroböcker som ger bakgrunder, analyser och översikter, samt överför ett innehåll ska svara mot styrdokumentens krav och behoven hos elever och lärare. LÄS MER