Sökning: "ã¶l"

Visar resultat 1 - 5 av 153 uppsatser innehållade ordet ã¶l.

  1. 1. Context-aware security testing of Android applications : Detecting exploitable vulnerabilities through Android model-based security testing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ivan Baheux; [2023]
    Nyckelord :Android Application Security; Vulnerability Detection; Context-Awareness; Model-Based Security Testing; Domain Specific Language; Sécurité des Applications Android; Détection de Vulnérabilités; Sensibilité au Contexte; Tests de Sécurité Basés sur les Modèles; Langage Dédiés; Android-applikationssäkerhet; Upptäckt av sårbarheter; Kontextmedvetenhet; Modellbaserad säkerhetstestning; Domänspecifikt språk;

    Sammanfattning : This master’s thesis explores ways to uncover and exploit vulnerabilities in Android applications by introducing a novel approach to security testing. The research question focuses on discovering an effective method for detecting vulnerabilities related to the context of an application. LÄS MER

  2. 2. δοῦλος Χριστοῦ Ἰησοῦ : Paulus retoriska syfte med presentationen av sig själv i Romarbrevet 1:1

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Lotta Vikström; [2023]
    Nyckelord :Rommarbrevet; Slav; Tjänare; δοῦλος; Paulus;

    Sammanfattning : This paper examines Paul's rhetorical goal in describing himself as a ”δοῦλος Χριστοῦ Ἰησοῦ” in Romans 1:1. In the Norwegian Bible translation, the Greek word ”δοῦλος” has previously been translated as ”servant” but the translation may be changed to ”slave” in the 2024 revision. LÄS MER

  3. 3. Carbon Accounting and SeaweedOffsets : An overview of some current carbon accounting methodologiesand the emerging sector of seaweed carbon offsets

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Alice Rudberg; [2023]
    Nyckelord :carbon accounting; carbon offsets; carbon credits; blue carbon; seaweed offsets; climate mitigation; sustainability; klimatkompensering; klimatberäking; begränsning av klimatförändringar; alger; tång; hållbarhet;

    Sammanfattning : As the anthropogenic emissions of greenhouse gases (GHGs) have increased and received moreattention, the need for climate mitigation solutions has become more urgent. Today, several methodologies for carbon accounting exists, as well as the possibility to offset emissions by buying carbon offsets. LÄS MER

  4. 4. Design and implementation of an energy harvesting system in a prosthetic limb

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ódinn K. Rúnarsson; [2023]
    Nyckelord :Energy harvesting; Prosthetic limbs; Supercapacitors; Printed circuit boards; 3D printing; Energiinsamling; Lemmproteser; Superkondensatorer; Tryckta kretskort; 3D Utskrivning; Orkuöflun; Gervilimir; Ofurþéttar; Prentaðar rafrásir; Þrívíddarprentun;

    Sammanfattning : Energy Harvesting, also known as power harvesting or ambient power, is the process of obtaining small amounts of power from secondary sources, such as vibrations, light, temperature variations and even radio-frequency emissions. These systems have been uncommon in personal and wearable electronics in the past, however they are slowly gaining traction. LÄS MER

  5. 5. Uttalet i undervisningen : En kvalitativ studie om fransklärares uppfattningar om, och beskrivningar av, muntlig språkformulering i grund- och gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Bettina Klingenheim; [2023]
    Nyckelord :Franska; uttal; prosodi; muntlig språkframställning; begriplighet; fransklärare; grundskolan; gymnasiet; uppfattningar; lärarkognition;

    Sammanfattning : Uttalet är en väsentlig del av den muntliga språkformuleringen och en medveten användning av prosodi kan bidra till utvecklingen av ett begripligt uttal vilket i sin tur underlättar kommunikationen. Syftet med föreliggande studie har därför varit att få förståelse för hur fransklärare i grund- och gymnasieskolan arbetar med uttalet, det vill säga ljud och prosodi, vid muntlig språkframställning. LÄS MER