Sökning: "äldre generationen"

Visar resultat 1 - 5 av 169 uppsatser innehållade orden äldre generationen.

  1. 1. Bostadsköpares förändrade boendepreferenser : En kvalitativ studie om fastighetsmäklares reflektioner kring bostadsköpares prioriteringar i spåren av coronapandemin och krigsutbrottet i Ukraina

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Klas Ekstrand; Milton Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Real estate market; living preferences; pandemic; war; changes in society; Bostadsmarknaden; boendepreferenser; pandemi; krig; samhällsförändringar;

    Sammanfattning : The real estate market is one of the biggest factors in one country's economic development. The recent years have included a pandemic known as the corona pandemic as well as a war in Europe between Russia and Ukraine. LÄS MER

  2. 2. Hur äldre internetanvändare lättare kan förstå hur man använder 1177.se : Att förnya recept med hjälp av 1177:s e-tjänster

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Sebastian Olsson; [2023]
    Nyckelord :Design; user; information; internet; interaction; user; communication; readability; readability; audience; recipe; symbol; technology information; text.; Användare; design; information; internetanvändare; interaktion; kommunikation; läsbarhet; läslighet; målgrupp; recept; symbol; teknikinformation; text.;

    Sammanfattning : Det är ofta äldre personer behöver besöka 1177.se och på grund av att samhället och dess information har blivit alltmer digitaliserad blir det svårare för den äldre generationen som inte växt upp med den nu moderna tekniken. LÄS MER

  3. 3. Hur nöjda är banksektorns kunder efter lanseringen av digitala banktjänster? : En kvantitativ studie med fokus på kundnöjdhet i olika generationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Berntsson; Frida Sammils; [2023]
    Nyckelord :Digitalization in bank; customer satisfaction; generation theory and banking industry; Digitalisering i banker; kundnöjdhet; generationsteori och banksektorn;

    Sammanfattning : Bakgrund: Banksektorn som så många andra sektorer har omfattats av samhällets digitala resa. Resan handlar om hur det digitala har fått en allt större roll i samhället. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nils Ljungdahl; Filip Djuric; Max Claesson; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Brand Love; Emotional attachment; Functionality; Self-concept connection; Long term relationship; Varumärkeslojalitet; Varumärkeskärlek; Emotionell anknytning; Funktionalitet; Självuppfattning; Långvarig relation;

    Sammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER

  5. 5. Individers relation med sina föräldrar : En kvantitativ studie om köns- och generationsskillnader

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Gisela Eriksson; Tindra Svanberg; [2023]
    Nyckelord :Socialization; adult children; parental relationship; intergenerational relationships; gender; gender roles; gender differences; Socialisering; vuxna barn; föräldrarelation; generationsskillnader; genus; könsroller; könsskillnader;

    Sammanfattning : Familjedynamik påverkas av olika socialiseringsprocesser. Föreställningar om hur individers relation till sina föräldrar bör se ut är vanligt förekommande. LÄS MER