Sökning: "ämnen i företagsekonomi"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden ämnen i företagsekonomi.
1. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER
2. Tourism coopetition i svenska Lappland : samarbete och konkurrens inom turismmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I denna uppsats har vi studerat hur kommuner i svenska Lappland arbetar med marknadsföring och värdeerbjudanden kopplat till turism. Vi har intervjuat en representant vardera från nio av kommunerna. Samtliga respondenter har ett bärande ansvar över marknadsföring av kommunens turismutbud. LÄS MER
3. Distansundervisning på gymnasiet i företagsekonomi
M1-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Den här studien undersöker huruvida fyra behöriga lärare på olika svenska gymnasium samt tvåelever på ekonomiprogrammet upplever distans och fjärrstudier med fokus på ämnetföretagsekonomi. Genom en kvalitativ undersökning vill författaren få fram effektiva didaktiskaverktyg som likställer och jämför distans och fjärrundervisning med den traditionella undervisningeni ett klassrum. LÄS MER
4. Tränarrollen i ridsporten : kompetensbehov och utbildningsgång
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : Tränare är idag framför allt skickliga på att rida och undervisa ryttare i ridning. I denna studie framkommer flera kompetensområden som efterfrågas av ryttare hos tränare. LÄS MER
5. Belöning och erkännande i organisationer : En studie om arbetstillfredsställelse
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Belöning och erkännande är två fenomen som sägs öka medarbetares motivationsfaktorer för att nå en ökad arbetstillfredsställelse hos dem. Dessa fenomen är omdiskuterade ämnen i dagens samhälle då organisationer förser sina medarbetare med detta på olika sätt, eller i vissa fall inte alls. LÄS MER